Lær hvordan du udnytter dit kameras vigtigste funktioner

Uden at du behøver læse tykke brugervejledninger

Tag kontrollen over dit kamera nu for kun

kr. 67-
Køb guiden og få den med det samme ▹

Derfor skal du tage kontrollen over dit kamera

  • I mange tilfælde kan det virke fint at bruge kameraets mange semi- og fuldautomatiske indstillinger. For gør du det, så kommer du aldrig helt galt af sted med dine fotos.

  • Men de bliver sjældent heller helt perfekte. I rigtig mange tilfælde kan du opnå et bedre resultat ved at tage kontrollen selv.

  • For selvom kameraet normalt måler lyset fint og stiller korrekt skarpt, så kan det kun gætte sig til motivet – mens du jo kender det.

  • Heldigvis behøver du ikke kende alle dit kameras mange funktioner. Selvom du nøjes med de mest basale indstillinger, så vil du klare dig langt bedre end kameraets indbyggede automatik.

  • Du behøver altså ikke læse tykke brugervejledninger for at blive en bedre fotograf. Jeg har skrevet den nødvendige guide til dig, så du kan tage kontrollen over dit kamera.

Flemming Lübbers

Din fotoguide er jeg yderst tilfreds med. Den har givet forståelse for de forskellige indstillinger, selvom det er svært. Jeg kan varmt anbefale din guide til nybegyndere som mig.

Flemming Lübbers
  • Sammenhængen imellem blænde, lukkertid og ISO

    Blænde, lukkertid og ISO hænger uløseligt sammen. I guiden får du en grundig gennemgang af, hvordan du aktivt bruger dybdeskarphed og lukkertid til forskellige motivtyper.

  • Semi- og fuldautomatik

    I visse tilfælde kan du bruge semi- eller fuldautomatik. Andre gange er specialscener relevante. I guiden får du at vide, hvordan du bruger de forskellige muligheder afhængigt af sammenhængen.

  • Brug af eksponeringskompensation

    Ved visse motivtyper som f.eks. sne- og strandmotiver kan det gå helt galt for kameraets lysmåling. Når det er tilfældet, kan du bruge eksponeringskompensationen, der under- eller overbelyser motivet, så det ser korrekt ud.

  • Lysmåling-, autofokus- og fremføringsmetode

    Afhængigt af motivet kan det være relevant at bruge særlige indstillinger for lysmåling, autofokus og fremføring. Du lærer om de tre forskellige indstillinger – og hvornår de bør stå anderledes end standardindstillingen.

arrow

Tag kontrollen over dit kamera nu for kun

kr. 67-
Køb guiden og få den med det samme ▹

100 % tilfredshedsgaranti

Du får 100 % tilfredshedsgaranti af mig. Så er du ikke tilfreds med dit køb, efter at du har læst guiden, giver jeg dig pengene tilbage igen - uden nogen spørgsmål.